Ja en nee. Ik heb heel veel klanten met eigen bedrijfjes die op regelmatige basis grote hoeveelheden kralen bij mij bestellen, maar ik verstuur ook net zo goed 1 of 2 kralen in een envelop naar particulieren!
Zakelijke klanten kunnen zich, nadat ze hun BTW-nummer hebben ingevuld in hun account, bij mij melden. Na controle van het BTW-nummer zal ik je toevoegen aan de groep 'B2B', waarmee je gebruik kunt maken van 2 kortingscodes voor hogere bestelbedragen, en waarmee je automatisch sneller spaarpunten spaart.
Ik heb ervoor gekozen om op 3 manieren korting te geven:
- Met behulp van het spaarprogramma: hoe meer punten je spaart, hoe sneller je korting op volgende bestellingen oploopt. Per uitgegeven euro spaar je 1 punt.
- Gratis verzending vanaf 50 euro. Zeker bij een pakketje scheelt je dat €5,95 (NL) tot €7,25 (België). Op een order van 50 euro is dat dus rond de 10 procent korting.
- Zakelijke klanten met een BTW-nummer, die regelmatig groot inkopen hebben voordeel door speciale kortingscodes en doordat ze iets sneller punten kunnen sparen. Meer weten? Vul je BTW-nummer in in je account, geef mij een seintje, en krijg toegang tot de B2B-pagina waar je iets meer uitleg vindt.
Daarnaast verhoog ik mijn prijzen vrijwel nooit, en als ik het doe, is de verhoging minimaal.
Ondanks dat alles vooral het afgelopen jaar in sneltreinvaart veel duurder is geworden, heb ik besloten om de kosten voor jullie zo lang mogelijk op hetzelfde niveau te houden. Een goed voorbeeld daarvan zijn de verzendkosten: in 2023 heb ik die voor het eerst in jaren iets verhoogd, omdat de werkelijke kosten die ik maak steeds meer begonnen af te wijken van de prijzen die ik rekende.
Ja, dat kan! Sinds november 2022 is het mogelijk om op afspraak te komen shoppen.
In het hoofdmenu vind je meer informatie onder het kopje 'live shoppen'. Je vindt daar ook direct een agenda waarin je je afspraak kunt inplannen.
Als je er binnen een paar uur na het plaatsen van je bestelling achterkomt dat je iets bent vergeten, en nog geen melding hebt gehad dat je bestelling verzonden is, mag je bij je aanvullende bestelling kiezen voor 'afhalen in Huissen/toevoegen aan bestelling'. Je betaalt dan geen extra verzendkosten. Plaats bij je aanvullende bestelling even een korte opmerking, voor de zekerheid.
Mocht je met beide bestellingen samen boven het bedrag voor gratis verzending uitkomen, dan zal ik uiteraard eventueel teveel betaalde verzendkosten aan je terugstorten.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom betalen met Billink niet lukt.
Naarmate je vaker met Billink betaalt, stijgen je limiet en het aantal facturen dat je tegelijk open mag hebben staan. Het kan dus zijn dat je bestelbedrag nog te hoog is, of je nog eerdere facturen open hebt staan. In het begin heb je bijvoorbeeld een limiet van 149 euro. Wil je toch per se met Billink betalen? Zorg dan in ieder geval dat je je eerdere openstaande facturen bij hun betaald hebt.
Voor problemen met Billink die blijven bestaan, raad ik je aan om direct contact op te nemen met Billink via info@billink.nl, aangezien het betaalproces buiten mijn website om loopt.
Absoluut! Uiteraard sta ik ingeschreven bij de KvK, en heb je bij mij de keuze uit verschillende betaalmethoden, waarvan sommige ook kopersbescherming bieden.
Daarnaast heb ik in augustus 2016 het keurmerk 'Webwinkelkeur' ontvangen. Dat betekent onder andere dat op juridisch vlak alles tiptop in orde is. Meer voordelen vind je hier.
En, niet onbelangrijk: omdat ik een eenmanszaak heb, heb je altijd direct contact met mij. Ik reageer snel en vind service en klantgerichtheid erg belangrijk.
Ik ga zorgvuldig met alle gegevens om en behandel deze in vertrouwen.
Jouw gegevens zullen door mij nooit aan derden worden verstrekt! (Zie ook de privacy policy)
Ja en nee. Ik heb heel veel klanten met eigen bedrijfjes die op regelmatige basis grote hoeveelheden kralen bij mij bestellen, maar ik verstuur ook net zo goed 1 of 2 kralen in een envelop naar particulieren!
Zakelijke klanten kunnen zich, nadat ze hun BTW-nummer hebben ingevuld in hun account, bij mij melden. Na controle van het BTW-nummer zal ik je toevoegen aan de groep 'B2B', waarmee je gebruik kunt maken van 2 kortingscodes voor hogere bestelbedragen, en waarmee je automatisch sneller spaarpunten spaart.
Ik heb ervoor gekozen om op 3 manieren korting te geven:
- Met behulp van het spaarprogramma: hoe meer punten je spaart, hoe sneller je korting op volgende bestellingen oploopt. Per uitgegeven euro spaar je 1 punt.
- Gratis verzending vanaf 50 euro. Zeker bij een pakketje scheelt je dat €5,95 (NL) tot €7,25 (België). Op een order van 50 euro is dat dus rond de 10 procent korting.
- Zakelijke klanten met een BTW-nummer, die regelmatig groot inkopen hebben voordeel door speciale kortingscodes en doordat ze iets sneller punten kunnen sparen. Meer weten? Vul je BTW-nummer in in je account, geef mij een seintje, en krijg toegang tot de B2B-pagina waar je iets meer uitleg vindt.
Daarnaast verhoog ik mijn prijzen vrijwel nooit, en als ik het doe, is de verhoging minimaal.
Ondanks dat alles vooral het afgelopen jaar in sneltreinvaart veel duurder is geworden, heb ik besloten om de kosten voor jullie zo lang mogelijk op hetzelfde niveau te houden. Een goed voorbeeld daarvan zijn de verzendkosten: in 2023 heb ik die voor het eerst in jaren iets verhoogd, omdat de werkelijke kosten die ik maak steeds meer begonnen af te wijken van de prijzen die ik rekende.
Ja, dat kan! Sinds november 2022 is het mogelijk om op afspraak te komen shoppen.
In het hoofdmenu vind je meer informatie onder het kopje 'live shoppen'. Je vindt daar ook direct een agenda waarin je je afspraak kunt inplannen.
Als je er binnen een paar uur na het plaatsen van je bestelling achterkomt dat je iets bent vergeten, en nog geen melding hebt gehad dat je bestelling verzonden is, mag je bij je aanvullende bestelling kiezen voor 'afhalen in Huissen/toevoegen aan bestelling'. Je betaalt dan geen extra verzendkosten. Plaats bij je aanvullende bestelling even een korte opmerking, voor de zekerheid.
Mocht je met beide bestellingen samen boven het bedrag voor gratis verzending uitkomen, dan zal ik uiteraard eventueel teveel betaalde verzendkosten aan je terugstorten.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom betalen met Billink niet lukt.
Naarmate je vaker met Billink betaalt, stijgen je limiet en het aantal facturen dat je tegelijk open mag hebben staan. Het kan dus zijn dat je bestelbedrag nog te hoog is, of je nog eerdere facturen open hebt staan. In het begin heb je bijvoorbeeld een limiet van 149 euro. Wil je toch per se met Billink betalen? Zorg dan in ieder geval dat je je eerdere openstaande facturen bij hun betaald hebt.
Voor problemen met Billink die blijven bestaan, raad ik je aan om direct contact op te nemen met Billink via info@billink.nl, aangezien het betaalproces buiten mijn website om loopt.
Absoluut! Uiteraard sta ik ingeschreven bij de KvK, en heb je bij mij de keuze uit verschillende betaalmethoden, waarvan sommige ook kopersbescherming bieden.
Daarnaast heb ik in augustus 2016 het keurmerk 'Webwinkelkeur' ontvangen. Dat betekent onder andere dat op juridisch vlak alles tiptop in orde is. Meer voordelen vind je hier.
En, niet onbelangrijk: omdat ik een eenmanszaak heb, heb je altijd direct contact met mij. Ik reageer snel en vind service en klantgerichtheid erg belangrijk.
Ik ga zorgvuldig met alle gegevens om en behandel deze in vertrouwen.
Jouw gegevens zullen door mij nooit aan derden worden verstrekt! (Zie ook de privacy policy)
Als producten op voorraad zijn, worden ze binnen 2 werkdagen verzonden.
Ik werk alleen, en heb co-ouderschap, waardoor ik in ieder geval de helft van de tijd onder schooltijd werk. In veruit de meeste gevallen lukt het om bestellingen die voor 10 uur 's ochtends geplaatst en betaald zijn, dezelfde werkdag op de post te doen.
Door overmacht (of na een druk weekend een te grote stapel bestellingen om op 1 dag te versturen) kan het gebeuren dat je bestelling 1 dag later op de post gaat.
Ik werk op volgorde van binnenkomst, en zal er altijd alles aan doen om je bestelling zo snel mogelijk te versturen!
Sinds september 2022 geef ik iedere dag op de homepage aan tot hoe laat ik bestellingen verstuur. Tenzij ik plotseling een ziek kind van school moet halen, kun je er dan vanuit gaan dat alle bestellingen tot die tijd ook echt op de post gaan.
Briefpost en pakketten binnen Nederland komen in principe de volgende dag aan. Naar België doet post er gemiddeld 1-2 werkdagen over. Ik blijf daarbij natuurlijk altijd afhankelijk van PostNL.
Ik verzend met MyParcel/PostNL.
Omdat ik de verzend- en verpakkingskosten graag zo laag mogelijk wil houden, verzend ik producten binnen Nederland zoveel mogelijk met brievenbuspost.
De uiteindelijke verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van je bestelling. Binnen Nederland verzend ik vanaf €1,05, naar België kost verzending €7,25
(Sinds 1 januari 2020 mogen goederen naar het buitenland niet meer in een envelop verstuurd worden, en betaal ik dus standaard pakketkosten, die gelukkig, doordat ik veel verzend, een stuk lager liggen dan de normale pakketkosten van PostNL. Desalniettemin is het bedrag dat ik aan jullie doorreken een stukje lager dat het bedrag dat ik zelf betaal).
Bestellingen tot 100 gram worden binnen Nederland als gewone brievenbuspost verzonden.
Bestellingen vanaf 100 gram verzend ik als (brievenbus)pakketje.
Bij bestellingen vanaf € 50,- (binnen Nederland of België) of €150,- (In de rest van Europa) breng ik geen verzendkosten in rekening.
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Sowieso wordt brievenbuspost alleen op weekdagen opgehaald, en van dinsdag t/m zaterdag bezorgd, maar daarnaast houd ik de weekends waarin mijn kinderen bij mij zijn graag vrij van ‘werkverplichtingen’: doordeweeks pak ik in en verstuur ik, in het weekend doe ik allerlei werk achter de schermen, en wissel ik om de week af tussen het ontvangen van shoppers en tijd voor mijn gezin.
Sowieso blijf ik altijd afhankelijk van PostNL, en kan ik dus nooit garanderen dat je je bestelling op een bepaalde dag in huis hebt.
Ben je op zoek naar (grote hoeveelheden van) iets specifieks? Laat het dan weten! Goede kans dat ik het op korte termijn voor je kan bestellen!
Ik heb 86 exclusieve kleuren kralen, die speciaal voor mij gemaakt worden. Dat betekent ook, dat ik deze per 1000 stuks moet inkopen, en dat is natuurlijk superduur.
Uiteindelijk wil ik heel graag alle vormen in vrijwel alle kleuren in mijn assortiment opnemen, maar daar zal nog lange tijd overheen gaan.
Mocht je bepaalde verzoekjes hebben, dan zijn die altijd van harte welkom. Ik zal dan kijken of ik ze met voorrang kan laten maken!
Als een bijthanger namelijk niet stevig genoeg blijkt te zijn en je maakt er een bijtring mee, dan zal die bijtring nooit door de test komen.
Als een product met onveilige bijthanger niet getest wordt, is dat natuurlijk heel gevaarlijk, en als het wél getest wordt, maar afgekeurd wordt, is dat zonde van het geld.
Helaas testen fabrieken hun bijthangers niet of nauwelijks. Daarom zal ik heel geleidelijk bijthangers aan het assortiment gaan toevoegen die ik apart heb laten testen, en die stevig genoeg zijn bevonden om als speelgoed gebruikt te worden.
(Let op: door toevoeging van een ring kralen veranderen de eigenschappen van de bijthanger natuurlijk enigszins. Dat een bijthanger los door de test komt geeft geen 100% garantie dat je bijtring ook goedgekeurd zal worden, maar het maakt die kans wel vele malen groter. Het hangt er vanaf wat jij er van maakt.)
De siliconen clips bleven vaak na een paar keer gebruiken open staan, of braken af, kunststof clips braken af, en van metalen clips weet ik dat er al eens speenkoorden mee uit de handel zijn gehaald.
Een veilige speenclip is niet te smal, heeft ventilatiegaten, en kan niet afbreken. Na verschillende Chinese clips te hebben geprobeerd, ben ik sinds een aantal jaren volledig over op clips die in Europa geproduceerd worden. Deze clips zijn super stevig, en ik heb er nog nooit negatieve ervaringen mee gehad. Zelfs niet na er meer dan 10.000 verkocht te hebben.
Heb je zelf een artikel geregen, dan is het wellicht het verstandigst om een nieuw stuk draad te bestellen, en het artikel opnieuw te rijgen. Ook als je mijn aanwijzingen en instructies hebt gevolgd ben ik niet aansprakelijk voor losgeraakte kralen, omdat ik het eindproduct niet zelf heb gemaakt en gecontroleerd.
Neem bij twijfel altijd contact met mij op!
Ja, hoe chemisch het ook klinkt, siliconen zijn eigenlijk super natuurlijk!
Siliconen worden gemaakt vanuit silicium- (kiezel-) en zuurstofmoleculen. Na zuurstof is silicium het meest voorkomende element in de aardkorst. Meestal is dit in de vorm van kwarts (in het klein is dit gewoon zand), waar vervolgens puur silicium uit gewonnen wordt. Van deze grondstof worden verschillende materialen gemaakt, waaronder de siliconen voor de kralen die ik gebruik.
Op het eerste gezicht lijkt het materiaal erg op plastic, maar om plastic dezelfde eigenschappen te geven moeten er heel veel extra ingrediënten (waaronder weekmakers) aan toegevoegd worden.
Siliconen hebben een aantal voordelen:
*Siliconen hebben een lange levensduur, en blijven er in principe als nieuw uitzien.
*Siliconen kunnen tegen temperaturen van -80 tot zeker 150 graden celsius. Dit geldt niet voor de houten onderdelen en draad, maar artikelen zonder hout kunnen wel met heet water worden afgespoeld.
*Siliconen bevatten geen schadelijke stoffen als BPA, weekmakers (ftalaten), lood of pvc.
*Siliconen zijn niet poreus, waardoor het een heel hygiënisch materiaal is. Er kunnen geen bacteriën 'in kruipen'.
Alle materialen die ik verkoop hebben meerdere chemische testen doorstaan.
Alle siliconen waar de kralen van gemaakt worden zijn in de zomer van 2019 en 2020 in mijn opdracht nóg verder doorgetest, volgens nog veel meer criteria dan standaard door de fabrikanten wordt gedaan. Eind 2022 heb ik voor de zekerheid nogmaals een test laten uitvoeren. Alle kleuren uit het assortiment zijn door de test gekomen, en daarmee bewezen veilig.
Ja. Alles kan natuurlijk kapot. De kralen en hangers zijn ooit in de eerste plaats ontworpen voor baby's / kinderen tot 3 jaar.
In de loop der tijd werden vooral de hangers ook steeds meer gebruikt voor grotere kinderen met bijtbehoefte. Lang niet alle hangers en kralen zijn echter geschikt voor stevige bijters.
Hoewel siliconen heel veerkrachtig zijn, is het zeker bij grotere kinderen belangrijk om de materialen regelmatig te controleren op beschadigingen.
Siliconen hebben de (vervelende) eigenschap om snel statisch te zijn, en dus stof aan te trekken. Gelukkig hoeft dat geen probleem te zijn, want alle producten zijn gemakkelijk te reinigen: De producten die volledig van siliconen zijn gemaakt kunnen heel gemakkelijk worden afgespoeld, of met een sopje worden schoongemaakt. Siliconen hebben als eigenschap dat er geen bacteriën in kunnen kruipen, en dat je dus echt alleen het oppervlak hoeft te reinigen.
Laat houten onderdelen niet te vaak heel nat worden. Daar kunnen ze niet goed tegen... Voorheen vermeldde ik, dat de siliconen ook in een magnetron-sterilisator gereinigd konden worden. De kralen en hangers zijn daar ook prima tegen bestand, maar na een aantal keren blijkt het draad wél last te kunnen krijgen van de hitte. Wil je ontsmetten (bijv. in het geval van een koortslip)? Dan zou ik eerder kiezen voor een dettol-achtig sopje, en heel goed naspoelen.
Alle artikelen in de categorie 'zoek op kleur' hebben exact dezelfde kleur als ze onder hetzelfde artikel staan (Dus bijvoorbeeld de roestkleurige kralen in de ronde vormen of hexagons).
Ook de daisies hebben deze zelfde kleuren.
Ik heb geprobeerd om alle foto's zo kleurecht mogelijk te bewerken, maar ik ben geen professioneel fotograaf.
Let op: De effen gekleurde artikelen komen bij 2 fabrieken vandaan, en alle effen artikelen met een bepaalde kleur hebben exact die kleur.
De figuurkralen wijken qua kleur vaak af. Het is daarom daarbij vaak juist handig om de kralen te combineren met andere kleuren. Waar mogelijk heb ik bij de kralen een paar combinatie-suggesties toegevoegd (scrol daarvoor naar beneden op de productpagina's van de verschillende producten).
Ook de havermout-kleurige letterkralen wijken qua tint heel licht af, omdat ze in een andere fabriek gemengd zijn. Zolang je er niet direct havermout kralen naast gebruikt, zal het verschil niet of nauwelijks opvallen.
Mijn vaste leveranciers heb ik met zorg geselecteerd, en ik heb al langere tijd direct persoonlijk contact met hen.
Alle siliconen, hout, satijndraad en kunststof ringen en kliksluitingen zijn daarnaast extra getest, waarna ik certificaten op mijn bedrijfsnaam heb gekregen. Deze certificaten tonen aan dat alle materialen voldoen aan de Europese regelgeving, en hier dus veilig verkocht mogen worden.