Wist je dat Hugs & Things gewoon één persoon is?

Ik moet er altijd stiekem een beetje om lachen: ik word vaak aangesproken met “jullie” of “het team van Hugs & Things”. Het klinkt natuurlijk heel professioneel, maar de werkelijkheid is heel anders (en vooral kleiner)! 

Achter Hugs & Things zit namelijk gewoon… ik. Marit.
Alleenstaande moeder, ondernemer, creatieveling, inpakker, klantenservice, inkoper, fotograaf, websitebouwer en alles daar tussenin. Oké, ik krijg twee ochtenden per week hulp bij het inpakken – en daar ben ik superblij mee – maar verder doe ik het allemaal zelf.

Misschien verwacht je bij een webshop dat er altijd een heel team klaarstaat, dat je tot laat kunt bestellen en je pakketje altijd de volgende dag in huis is. Maar bij mij werkt het nét even anders. Ik doe keihard mijn best om alles soepel te laten verlopen, maar soms duurt het ietsje langer.

Want naast Hugs & Things ben ik ook gewoon moeder van 3 pubers, probeer ik regelmatig te sporten (mijn me-time), en moet het huishouden natuurlijk bijgehouden worden. 

Gelukkig vind ik mijn werk súper leuk, en doe ik nog iedere keer een klein dansje als er een nieuwe bestelling binnenkomt (ssstt: de 'ka-ching' die mijn telefoon laat horen als er een bestelling geplaatst wordt, is stiekem 1 van mijn lievelingsgeluiden).

Maar goed: alleen werken en bijna 24 uur per dag aan staan, dat houdt niemand eindeloos vol. Elk jaar neem ik daarom in de zomer 2 à 3 weken vrij om op te laden. In die tijd kun je gewoon bestellen, maar worden er geen pakketjes verstuurd. 

En eerlijk is eerlijk: die zomervakantie is elk jaar ook best een beetje spannend.
Zeker nu er steeds meer zakelijke klanten zijn, voelt het soms behoorlijk ingewikkeld en vervelend dat zij 3 weken lang niets geleverd kunnen krijgen. Daarom kondig ik mijn vakanties sinds een paar jaar heel ruim van tevoren al aan. Zo kom je hopelijk niet voor verrassingen te staan.

Ik hoop natuurlijk dat iedereen – particulier én zakelijk – tijdens en na mijn vakantie net zo enthousiast blijft bestellen als daarvoor. Ieder jaar weer even stressen voor mij, maar ik vertrouw erop dat het goedkomt. Die weken opladen zijn nu eenmaal keihard nodig om het hele jaar met frisse energie voor je klaar te kunnen staan!

Dus als je een keer iets langer moet wachten op een antwoord of een pakketje: weet dat er geen groot team achter de schermen zit, maar één persoon die met heel veel liefde, aandacht en plezier jouw bestelling verzorgt. En dat doe ik elke dag weer met een grote glimlach!

Liefs,

Marit

(P.S. Mijn vakantieplanning vind je onderaan de website, op de pagina 'Werktijden en Vakantiedagen')