Wat leuk dat je komt shoppen!

Ik ben Marit, moeder van 3 kinderen, en het gezicht achter Hugs & Things.

En dat al ruim 10 jaar!

In 2013 startte ik samen met een bevriende draagconsulente een klein bedrijfje.
We wilden allerlei baby-artikelen gaan verkopen, maar we begonnen met het maken en verkopen van artikelen van gehaakte kralen, die bedoeld waren voor het gebruik aan draagzakken en draagdoeken.

Uit deze periode stamt dan ook de naam Hugs & Things: De ‘knuffels’ vanwege het dragen/de nabijheid van je kindje, en de ‘dingen’ omdat het assortiment steeds breder zou gaan worden.

Omdat het maken van zoveel gehaakte kralen ontzéttend veel tijd kost, en het aantal bestellingen via-via al snel begon toe te nemen, gingen we op zoek naar een mooie aanvulling, en kwamen we voor het eerst in contact met siliconen kralen. Wát een topmateriaal bleek dat te zijn!

In die eerste periode waren siliconen kralen nog nauwelijks bekend.
Wij kochten onze kralen daarom via een Canadese webwinkel, en we maakten er zelf onder andere bijtringen en speenkoorden van.

Mijn vriendin moest helaas stoppen met Hugs & Things, en ik liet daarna al snel de gehaakte kralen helemaal achter me om verder te gaan met alleen nog maar siliconen kralen. Het was inmiddels begin 2015.

Toen me steeds vaker werd gevraagd waar ik die mooie kralen vandaan haalde, besloot ik op een gegeven moment het roer om te gooien:
ik begon de eerste webwinkel met siliconen kralen in de Benelux (en volgens mij zelfs in heel Europa), en ging rechtstreeks bij de fabrieken inkopen. Dat werd al snel een groot succes, en inmiddels is het 9 jaar geleden dat ik voor het eerst siliconen inkocht, en heeft Hugs & Things een enorme groei doorgemaakt!

Wat niet veranderd is sinds ik voor het eerst losse kralen ging verkopen, is dat ik het nog steeds allemaal zelf doe.
Bij het maken van deze website heb ik qua indeling en het overzetten van gegevens wat hulp gehad, maar alle foto’s en alle teksten zijn van mijn hand, ik ben verantwoordelijk voor alle inkoop, ik onderhoud de social media, ben in mijn eentje verantwoordelijk voor het inpakken en verzenden en ik doe natuurlijk het klantcontact.

Veel klanten geven aan dat ze dat een groot voordeel vinden van bestellen bij Hugs & Things: je weet altijd met wie je contact hebt, en ik ben bijna 24/7 bereikbaar voor jullie. (En ja, ik moet soms nog leren dat dat op vakantie niet hoeft…)

Ik vind veiligheid en service heel erg belangrijk. Over veiligheid kun je elders op deze website veel meer lezen, maar over de service wil ik hier nog wel iets zeggen:

Ik ben dit bedrijf uit liefde gestart, en ruim 10 jaar later werk ik nog steeds vanuit liefde. Dat betekent dat ik heel ver wil gaan in het verlenen van service, en in de eerste plaats niet werk om er rijk van te worden, maar omdat ik van mijn werk houd. Ik denk graag met jullie mee, probeer zoveel mogelijk voor jullie uit te zoeken zodat je het zelf niet hoeft te doen (bijvoorbeeld rondom veiligheid), je kunt komen shoppen en krijgt daarvoor dan ruim de tijd, en ik los problemen het liefst op voordat ze ontstaan. Dat betekent bijvoorbeeld dat ik soms contact met je opneem als ik denk dat de maat van de kralen in je bestelling niet goed past bij wat ik denk dat je gaat maken, of dat ik pakketjes die een paar dagen vertraging hebben snel opnieuw verstuur, zodat jullie niet te lang hoeven te wachten.

Sinds mijn scheiding moet ik rondkomen van de inkomsten uit het bedrijf, maar dat heeft niets veranderd aan mijn manier van werken.
Vaak koop ik dus eerst heel veel nieuwe dingen om jullie blij mee te maken, en bedenk ik daarna pas dat ik moet zorgen dat er ook iets voor mezelf overblijft. Oeps!

Mis je iets in het assortiment (of een bepaalde vorm/print in een bepaalde vorm)? Laat het vooral weten!
Ik wil altijd kijken of ik het voor je kan regelen!