De winkel is gesloten van 24 december t/m 1 januari. Let op: PostNL heeft het heel erg druk, waardoor levertijden kunnen oplopen. Houd hier rekening mee!
Ontelbaar veel combinaties mogelijk
Snelle levering
Geregistreerd bij Webwinkelkeur
Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op de meestgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met me op via [email protected], de chat op de website of Facebook of WhatsApp.

1 Algemeen
1.1 Kan ik extra korting krijgen?

Ik heb heel veel zakelijke klanten, en er wordt ontzettend vaak om (extra) korting gevraagd. Helaas is mijn marge niet ruim genoeg om veel korting te kunnen geven.
De inkoop, vaste lasten, belastingen en testkosten zijn dermate hoog, dat de prijzen die ik standaard reken niet heel veel ruimte overlaten voor korting, en naar mijn idee dus ook hele redelijke prijzen zijn voor dit mooie product.

Omdat ik jullie toch een beetje tegemoet wil komen, werk ik sinds een paar jaar met staffelkorting. Dat betekent dat er automatisch korting wordt berekend, naarmate je bestelbedrag hoger is. Hier hoef je dus niets voor te doen.

De korting ziet er (per 27 april 2020) als volgt uit:

*Vanaf 50 euro: 5% korting;
*Vanaf 100 euro: 10% korting.

 

1.2 Ik ben iets vergeten te bestellen. Wat moet ik doen?

Als je er binnen een paar uur na het plaatsen van je bestelling achterkomt dat je iets bent vergeten, kun je dit oplossen door een tweede bestelling te plaatsen en daarbij (indien je in Nederland woont) te kiezen voor 'afhalen'. Je betaalt dan geen extra verzendkosten.
Eventuele staffelkorting die je hierdoor mist zal ik uiteraard direct terugstorten.

Mocht het niet lukken, of mocht je nog andere vragen hebben, dan mag je natuurlijk altijd contact opnemen!

1.3 Ik kan niets meer toevoegen aan mijn winkelmandje!

 

Als je heel veel verschillende artikelen bestelt kan dit inderdaad voorkomen... Je kunt maximaal 100 verschillende artikelen in je mandje hebben, en dit aantal kan helaas niet verhoogd worden. (Je kunt per artikel uiteraard wel meerdere exemplaren bestellen). Mocht je meer dan 100 verschillende artikelen nodig hebben, plaats dan 2 (of meer) bestellingen, en kies voor 'afhalen' voor je tweede bestelling, als het bedrag niet boven de 65 euro komt. Eventuele gemiste korting stort ik zo snel mogelijk naar je terug!

1.4 Ik kan niet inloggen op mijn account!

 

Als je op de oude website een account had, klopt het dat je nu niet meer kunt inloggen. Je moet dan eenmalig een nieuw account aanmaken. Een account heeft veel voordelen. Zo kun je gemakkelijk contact opnemen over eerdere bestellingen, je bestellingen inzien, een verlanglijstje aanmaken en je winkelmandje bewaren tot je er op een later moment aan toekomt om je bestelling te plaatsen. Uiteraard worden je gegevens door mij nooit zonder toestemming gebruikt voor andere doeleinden!

Voor je account op deze huidige website kun je altijd een nieuw wachtwoord aanmaken via de 'wachtwoord vergeten-link'.

 

1.5 Ik wil met AfterPay betalen, maar het lukt niet!

 

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom betalen met AfterPay niet lukt.

Lees hier wat er aan de hand kan zijn, en wat je daaraan kunt doen.

Voor problemen met AfterPay die blijven bestaan, raad ik je aan om direct contact op te nemen met AfterPay, aangezien het betaalproces buiten mijn website om loopt.

1.6 Hoe ga je om met mijn privacy?

 

Uiteraard respecteer ik de privacy van mijn klanten.
Ik ga zorgvuldig met alle gegevens om en behandel deze in vertrouwen.
Jouw gegevens zullen door mij nooit aan derden worden verstrekt! (Zie ook de privacy policy)

2 Verzenden
2.1 Wat is de levertijd?

 

Als producten op voorraad zijn, worden ze binnen 2 werkdagen verzonden. Ik werk sinds november 2019 niet meer thuis, en ben (dus) gebonden aan schooltijden. In veruit de meeste gevallen lukt het om bestellingen die voor 12 uur 's nachts geplaatst en betaald zijn, de volgende werkdag op de post te doen. Door overmacht (of na een druk weekend een te grote stapel bestellingen om op 1 dag te versturen) kan het gebeuren dat je bestelling 1 dag later op de post gaat. Ik werk op volgorde van binnenkomst, en zal er altijd alles aan doen om je bestelling zo snel mogelijk te versturen!

Briefpost en pakketten binnen Nederland komen in principe de volgende dag aan. Naar België doet briefpost er 2-5 werkdagen over, en pakketpost is er normaal gesproken met 1-2 dagen. Hiervoor ben ik uiteraard volledig afhankelijk van PostNL.

 

 

2.2 Is mijn bestelling al verzonden? Ik heb namelijk geen bericht gehad...

 

Sinds een poosje lijken heel veel van de automatische mails ineens in de spam terecht te komen. Ik kan daar helaas niets aan aanpassen. Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat je bestelling verzonden is, als je deze op tijd geplaatst en betaald hebt. Controleer dus altijd ook je spam-map even!

 

2.3 Kun je mijn bestelling op zaterdag verzenden, zodat ik het maandag in huis heb?

 

Nee, helaas is dat niet mogelijk. Sowieso wordt brievenbuspost alleen op weekdagen opgehaald, en van dinsdag t/m zaterdag bezorgd, maar daarnaast houd ik mijn weekends graag vrij van ‘werkverplichtingen’: doordeweeks pak ik in en verstuur ik, in het weekend doe ik allerlei werk achter de schermen en maak ik tijd voor mijn gezin.
Sowieso blijf ik altijd afhankelijk van PostNL, en kan ik dus nooit garanderen dat je je bestelling op een bepaalde dag in huis hebt.

 

 

2.4 Wat zijn de verzendkosten?

 

Ik verzend met MyParcel/PostNL.
Omdat ik de verzend- en verpakkingskosten graag zo laag mogelijk wil houden, verzend ik producten binnen Nederland zoveel mogelijk met brievenbuspost.

De uiteindelijke verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van je bestelling. Binnen Nederland verzend ik vanaf
€1,95, buiten Nederland kost verzending per 1 januari 2020 €6,75 (Vanaf 1 januari 2020 mogen goederen naar het buitenland niet meer in een envelop verstuurd worden, en betaal ik dus standaard pakketkosten, die gelukkig, doordat ik veel verzend, een stuk lager liggen dan de normale pakketkosten van PostNL).

Bestellingen tot 100 gram worden binnen Nederland als gewone brievenbuspost verzonden.
Bestellingen vanaf 100 gram verzend ik als (brievenbus)pakketje.

Bij bestellingen vanaf € 65,- (binnen Nederland of België) of €150,- (In de rest van Europa) breng ik geen verzendkosten in rekening.

 

2.5 Kan ik veilig bij je bestellen?

 

Absoluut! Uiteraard sta ik ingeschreven bij de KvK, en heb je bij mij de keuze uit verschillende betaalmethoden, waarvan sommige ook kopersbescherming bieden.
Daarnaast heb ik in augustus 2016 het keurmerk 'Webwinkelkeur' ontvangen. Dat betekent onder andere dat op juridisch vlak alles tiptop in orde is. Meer voordelen vind je hier.

En, niet onbelangrijk: omdat ik een eenmanszaak heb, heb je altijd direct contact met mij. Ik reageer snel en vind service en klantgerichtheid erg belangrijk. Meer klantbeoordelingen kun je vinden via mijn facebookpagina.

 

3 Voorraad
3.1 Waarom heb je bepaalde vormen niet in alle kleuren?

 

Alle 82 kleuren in het assortiment, zijn beschikbaar in de volgende vormen: ronde kralen van 12, 15 en 19mm, en hexagons van 14 en 17 mm.

De overige vormen worden in de meest verkochte kleuren aangeboden, en het aantal kleuren zal langzaam uitgebreid worden.

 

3.2 Hoe lang duurt het voordat je weer nieuwe voorraad binnen hebt?

 

Over het algemeen bestel ik minimaal iedere 2 weken nieuwe voorraad. Ik streef er naar om geen enkel artikel in mijn assortiment helemaal op te laten raken, maar soms krijg ik hele grote bestellingen binnen, en kan het ineens hard gaan. Ben je op zoek naar (grote hoeveelheden van) iets specifieks? Laat het dan weten! Goede kans dat ik het op korte termijn voor je kan bestellen!

 

3.3 Mag ik niet eens langskomen om zelf wat uit te zoeken?

 

Hoewel ik begrijp dat velen dat erg leuk en handig zouden vinden, kan ik hier helaas niet aan beginnen. Al mijn voorraad ligt namelijk in een kantoorpand, en is niet ingericht op 'shoppen'. Ik ben altijd bereid om je foto's te sturen, om bijvoorbeeld een idee te krijgen hoe bepaalde kralen met elkaar combineren.

 

4 Veiligheid
4.1 Zit er BPA in siliconen?

 

Nee, BPA is een stof die alleen in plastic gebruikt wordt.

 

4.2 Kunnen de kralen en hangers kapot?

 

Ja. Alles kan natuurlijk kapot. De kralen en hangers zijn ooit in de eerste plaats ontworpen voor baby's. In de loop der tijd werden vooral de hangers ook steeds meer gebruikt voor grotere kinderen met bijtbehoefte. Lang niet alle hangers zijn echter geschikt voor stevige bijters.
Alle overige materialen zijn goed geschikt voor kinderen tot een jaar of 3, qua stevigheid.
Hoewel siliconen heel veerkrachtig zijn is het zeker bij grotere kinderen belangrijk om de materialen regelmatig te controleren op beschadigingen.

 

4.3 Siliconen.... Dat klinkt hartstikke chemisch! Weet je zeker dat het allemaal wel veilig is?

 

Ja, hoe chemisch het ook klinkt, siliconen zijn eigenlijk super natuurlijk!
Siliconen worden gemaakt vanuit silicium- (kiezel-) en zuurstofmoleculen. Na zuurstof is silicium het meest voorkomende element in de aardkorst. Meestal is dit in de vorm van kwarts (in het klein is dit gewoon zand), waar vervolgens puur silicium uit gewonnen wordt. Van deze grondstof worden verschillende materialen gemaakt, waaronder de siliconen voor de kralen die ik gebruik.

Op het eerste gezicht lijkt het materiaal erg op plastic, maar om plastic dezelfde eigenschappen te geven moeten er heel veel extra ingrediënten (waaronder weekmakers) aan toegevoegd worden.

Siliconen hebben een aantal voordelen:

*Siliconen hebben een lange levensduur, en blijven er in principe als nieuw uitzien.
*Siliconen kunnen tegen temperaturen van -80 tot zeker 150 graden celsius. Dit geldt niet voor de houten onderdelen en draad, maar artikelen zonder hout kunnen wel met heet water worden afgespoeld.
*Siliconen bevatten geen schadelijke stoffen als BPA, weekmakers (ftalaten), lood of pvc.
*Siliconen zijn niet poreus, waardoor het een heel hygiënisch materiaal is. Er kunnen geen bacteriën 'in kruipen'.

Alle materialen die ik verkoop hebben meerdere chemische testen doorstaan.
Het vaste assortiment is in de zomer van 2019 in mijn opdracht nóg verder doorgetest, volgens nog meer criteria dan standaard door de fabrikanten wordt gedaan. Van alle artikelen die na de grote uitverkoop in het assortiment blijven, heb ik certificaten op mijn bedrijfsnaam.

 

 

4.4 Tijdens het gebruik is er een draadeindje losgeraakt, wat moet ik doen?

 

In de eerste maanden van 2015 ben ik druk bezig geweest om de beste bevestigingstechnieken te ontwikkelen en te onderzoeken. Mijn kinderen hielpen met testen ;-) Heb je een artikel in je bezit dat ik heb geregen en mocht het onverhoopt tóch gebeuren dat er ergens een draadje losraakt, dan mag je, na overleg via e-mail, het product gratis aan mij terugsturen, en zal ik het voor je repareren. Ik vind het namelijk enorm belangrijk dat de producten volledig veilig zijn, en dat jullie tevreden zijn!

Heb je zelf een artikel geregen, dan is het wellicht het verstandigst om een nieuw stuk draad te bestellen, en het artikel opnieuw te rijgen. Ook als je mijn aanwijzingen en instructies hebt gevolgd ben ik niet aansprakelijk voor losgeraakte kralen, omdat ik het eindproduct niet zelf heb gemaakt en gecontroleerd.

Neem bij twijfel altijd contact met mij op!

 

5 Materialen
5.1 Zijn alle kralen gemaakt van siliconen?

 

Ja, met uitzondering van de artikelen waar 'hout' bij staat, zijn alle kralen en hangers gemaakt van siliconen.

 

5.2 Op bijvoorbeeld Aliexpress zie ik ook veel siliconen kralen. Die vertrouw ik niet. Jouw kralen komen daar toch niet vandaan?

 

Veel van mijn leveranciers bieden ook wel artikelen aan via AliExpress. Alles wat ik verkoop, wordt geproduceerd in China (omdat dat nou eenmaal het enige land is waar siliconen kralen geproduceerd worden... Liefst had ik alles dichterbij ingekocht...), en het is daar nou eenmaal heel gebruikelijk om je producten via AliExpress aan te bieden.

Mijn leveranciers heb ik met zorg geselecteerd, en ik heb al langere tijd direct persoonlijk contact met hen. 
Het volledige assortiment is daarnaast extra getest, waarna ik certificaten op mijn bedrijfsnaam heb gekregen. Deze certificaten tonen aan dat alle materialen voldoen aan de Europese regelgeving, en hier dus veilig verkocht mogen worden.

 

5.3 De kleuren op de website lijken verschillend te zijn. Hoe weet ik of de artikelen die ik koop wel goed bij elkaar passen?

 

Als kleuren precies dezelfde naam hebben, en er in de beschrijving van een artikel niets staat over kleurafwijkingen, kun je er vanuit gaan dat de kleuren hetzelfde zijn.
Als kleuren op de foto's verschillend lijken te zijn, komt dat doordat de foto's op verschillende momenten gemaakt en bewerkt zijn (en ik geen professionele fotograaf ben ;-) )

Let op: De artikelen komen voor 99% bij dezelfde fabrikant vandaan. Uitzondering hierop vormen de dierenkralen en de letterkralen. Dat betekent dat je er vanuit kunt gaan dat de kleuren bij alle overige vormen exact gelijk zijn. Dit maakt het combineren van kleuren en vormen nóg gemakkelijker!

 

5.4 Door het gebruik zijn de kralen vies geworden, hoe kan ik ze het best schoonmaken?

 

Siliconen hebben de (vervelende) eigenschap om snel statisch te zijn, en dus stof aan te trekken. Gelukkig hoeft dat geen probleem te zijn, want alle producten zijn gemakkelijk te reinigen: De producten die volledig van siliconen zijn gemaakt kunnen heel gemakkelijk worden afgespoeld, of met een sopje worden schoongemaakt. Siliconen hebben als eigenschap dat er geen bacteriën in kunnen kruipen, en dat je dus echt alleen het oppervlak hoeft te reinigen.

Laat houten onderdelen niet te vaak heel nat worden. Daar kunnen ze niet goed tegen... Voorheen vermeldde ik, dat de siliconen ook in een magnetron-sterilisator gereinigd konden worden. De kralen en hangers zijn daar ook prima tegen bestand, maar na een aantal keren blijkt het draad wél last te kunnen krijgen van de hitte. Wil je ontsmetten (bijv. in het geval van een koortslip)? Dan zou ik eerder kiezen voor een dettol-achtig sopje, en heel goed naspoelen.

 

Ik sla cookies op voor een beter werkende website. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »

Gratis verzending

vanaf €65,- (NL en BE)

Snelle levering

binnen 2 werkdagen verzonden

Gecertificeerde siliconen

in 60 exclusieve kleuren en 3 originele prints!

Achteraf betalen mogelijk

Binnen 2 weken met AfterPay