Black Friday (en waarom ik er niet aan mee doe)

  • Geplaatst op
  • Door Marit Zinnemers
  • 0
Black Friday (en waarom ik er niet aan mee doe)

Vandaag is het Black Friday. Een dag waar veel mensen in Nederland inmiddels naar uitkijken.
Voor mij een dag met twee gezichten. Ik heb vandaag namelijk 2 rollen: die van consument, maar ook die van ondernemer.

 

Voor mij als consument klinkt Black Friday heel aantrekkelijk: torenhoge kortingen, soms tot wel 70%. Als je rond deze tijd electronica nodig hebt, of zelfs een nieuwe keuken, is het best heel verstandig om de Black Friday-aanbiedingen even af te wachten. Dat kan enorm veel geld schelen.


 
Sinds ik ondernemer ben, kijk ik echter anders naar dergelijke kortingen. HOE kan een bedrijf in de sale, of op zo'n dag als dit ineens 70% korting geven? Betaal ik normaal gesproken dan niet gewoon veel teveel voor alles wat ik koop? Hoe rijk zijn al die grote directeuren eigenlijk echt?

 

Zelf probeer ik een eerlijke prijs voor mijn producten te vragen. Een prijs waarin nog net ruimte is voor de staffelkorting die jullie via de website het hele jaar door automatisch krijgen. Maar geen prijs waarin ruimte is voor torenhoge kortingen zonder zelf heel veel verlies te lijden. Ik wil jullie het hele jaar door blij maken met fijne producten voor een goede prijs, en aangezien ik daar 7 dagen per week voor aan het werk ben wil ik er natuurlijk ook wel iets aan overhouden, maar ik zou daar nooit mijn prijzen voor verhogen. (Als ik zou uitrekenen wat 5 cent per kraal extra al zou schelen, zou ik daar bijna voor gaan, maar zo zit ik niet in elkaar.)

 

Grote Black Friday-kortingen zitten er bij mij dus niet in. En omdat ik er zelf ook altijd een hekel aan heb als ik de ene week iets koop, en dat de week erop ineens een stuk goedkoper had gekund, heb ik besloten om helemaal geen Black Friday-actie te doen.

 

Ik blijf ervan genieten om alles voor jullie te mogen verzamelen, en om te zien wat jullie er vervolgens allemaal van maken.
Ik blijf zo nu en dan nieuwe artikelen toevoegen aan het assortiment, ook al is mijn werkkamer inmiddels veranderd in een doolhof, en moet ik soms over de dozen klimmen om bij mijn bureau te komen. Doordat ik nog steeds alleen werk, heb je altijd direct contact met mij. Ik geef snel antwoord op jullie vragen, los problemen het liefst op voordat ze ontstaan, en doe mijn werk met liefde. Daar past wat mij betreft geen mega-korting bij.

 

Ik zie jullie dus graag op iedere willekeurige dag in mijn winkel terug. Hoe meer je bestelt, hoe hoger je korting! (Maar wél binnen normale proporties ;-) )

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden